دانلود تحقیق درمورد پست برق و ژنراتور اضطراري

دانلود تحقیق درمورد پست برق و ژنراتور اضطراري

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد پست برق و ژنراتور اضطراري

با دانلود تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پست برق و ژنراتور اضطراري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پست برق و ژنراتور اضطراري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

پستها به دو دسته داخلي و خارجي تقسيم مي‌شوند. پستهاي داخلي خود به سه دسته پست فشار قوي باز، نيمه‌باز و بسته تقسيم مي‌شوند. پستها داراي ترانس و تابلوها و سكسيونرها، دژنكتورها، فيوزها، فيدرها، باس‌ها و باس‌بارها و … هستند. در پستهاي باز و نيمه باز كليه لوازم و وسايل در يك قسمت مشخص به نام سلول و در پستهاي بسته در تابلو نصب مي‌گردند.

يكي از مهمترين اجزاي پست ترانس‌ها هستند. ترانسفورماتورها به دو نوع خشك و روغني تقسيم مي‌شوند و داراي گروه‌هاي برداري متفاوتي هستند، همچنين داراي روشهاي خنك‌سازي مختلفي مي‌باشند، براي افزايش ولتاژ معمولاً از ترانس‌هاي افزاينده با سيم پيچ ثانويه مثلث و براي كاهش ولتاژ معمولاً از ترانس كاهنده با سيم پيچ ثانوية ستاره يا زيگزاگ استفاده مي‌شود.

مشخصات ترانس‌ها در ارتفاع 1000 متر از سطح دريا و در درجه حداكثر 40 درجه و حداقل 25- درجه در فضاي باز و 5- درجه در فضاي بسته و با ولتاژ ورودي سينوسي و متقارن استاندارد شده است. در صورت شرايط متفاوت بايد هنگام سفارش به كارخانه سازنده موارد متفاوت اعلام شود.

ترانسفورماتورهاي مورد بحث در اين فصل ترانس‌هاي روغني هستند. مشخصات الكتريكي اين ترانسها عبارتند از: قدرت اسمي از 50 تا 1600 كيلوولت آمپر و فركانس نامي 50 هرتز، ولتاژ اوليه 11، 20 يا 33 كيلوولت و ولتاژ ثانويه 231 يا 400 ولت و امكان تنظيم ولتاژ %5 در طرف اوليه وولتاژ امپدانس اسمي %4 براي ترانس‌هاي 50 تا 200 كيلوولت آمپر و %6 براي ترانس‌هاي 250 تا 1600 كيلوولت آمپر و گروه اتصال YZ 5 براي ترانسهاي 50 تا 200 كيلوولت آمپر و Dy 5 براي 250 تا 1600 كيلوولت آمپر.

 

چند مشخصه ساخت مهم

الف ـ مواد عايقي به انواع C. H, F, B, E, A, Y تقسيم مي‌شوند كه حد حرارتي به ترتيب در آنها 90، 105، 120، 130، 155، 180 و بزرگتر از 180 درجه است. در ترانس‌هاي روغني از دستة A و در ترانسهاي خشك از دستة H, F, B استفاده مي‌شود.

ب ـ انواع روشهاي انتقال حرارت در ترانسها عبارتند از: هدايت حرارت از قسمتهاي مختلف به سطح ترانس، تبادل حرارتي با عايق گازي، تبادل حرارتي با عايق مايع. همچنين براي تبادل حرارتي بهتر، ترانس‌هاي تا 630 كيلوولت آمپر، منبع ترانس داراي جدار پرده‌اي و براي ترانس‌هاي 630 تا 1600 كيلوولت آمپر، ترانس داراي جداره با لوله خنك‌كننده است.

ج ـ براي جلوگيري از ورود رطوبت بايد در مسير هواكش سيستم رطوبت‌گير سيليكاژل استفاده شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر